Wednesday 21 December 2011

Tojáslikörös alma torta Gluténmentesen

Magamnak készült ez a torta, kisérleti jelleggel. Kicsit viharvert lett a sietség miatt, de nagyon finom.


A gluténmentes piskótához:
220 g Scär Mix "C" lisztkeverék
200 g cukor
125 g margarin
4 tojás
10 g sütöpor ( 2 tk) *
125 ml tej

Ha nem Gm-et akarunk készíteni, süssünk 2 tojásos piskótát 20 cm-es formában így: piskóta sütés+recept

* a dr. Oetker sütöpor és vaniliás pudingpor GM! Megkérdeztem öket. Ha nagyon biztosak akarunk lenni a dolgunkban, persze csak olyat használjunk, amire ráírták, hogy GM.Szerintem ezekre azért nem írják ki külön,mert nyomokban a gyártás során esetleg szennyezödhet.

A  margarint a cukor felével jól kihabosítjuk.Egyesével belekeverjük a tojássárgákat, majd felváltva belekeverjük a liszttel elkevert sütöport (átszitálva) és a tejet. Végül a cukor másik felével felvert tojáshabot is óvatosan beleforgatjuk. Én 20 cm-es tortaformában sütöttem, leszigetelve, mert nagyon tele lett a forma. Kb. 90-100 percig kell sütni 160 fokon, így majdnem 10 cm magas lett a végeredmény!
Hagyjuk kihülni, vagy akár alözö nap is elkészíthetjük.

Almás réteg

5 közepes alma, kb 70 dkg
150 ml almalé
1/2 tk fahéj
2 ek cukor
1 vaniliás cukor
1 vaniliás pudingpor - GM

Az almát meghámozzuk, magházát eltávolítjuk, hajszálvékonyra szeleteljük. Hozzáadunk 75 ml almalét, a cukrot, fahéjat, vaniliás cukrot és kb 5 perccig pároljuk, mig egy kis levet is ereszt. A pudingport a maradék (75 ml) almalével simára keverjük és az almához öntjük. További 1 -2 percig fözzük, míg besürüsödik. Vizfürdöben kihütjük.

Tojáslikörös vanilia krém

350 ml tej
50 g cukor
100 ml tojáslikör ( hihetetlen, de az Aldiban vettem és GM)
1 cs. vaniliás pudingpor

A tejet a cukorral felforraljuk, majd hozzáöntjük a tojáslikörben jól elkevert pudingport. Keverjük, mig besürüsödik. A krémet idönként megkeverve szintén hütsük ki.

A torta összeállítása:
Az én piskótám túl magas lett, igy azt 4 részre vágtam. A 4. lapot nem használtam fel, mert minden lap kb. 1,5 cm vastag lett.Szóval lett 3 lapom, amiböl a középsöt újra fébevágtam.
Bocsánat, kezd kicsit bonyolódni, de csak látszólag!
Egy állítható tortakarikát teszünk az elsö lap köré. Rákenünk kb. 1 cm vastag rétegben az almás krémböl. Erre jön az elfelezett középsö lap egyike ( ami kissé vékonyabb), rá kb. 1,5 cm vastag tojáslikörös krém, újra vékonyabb lap, 1 cm almakrém, majd a normál vastagságú 3. lap 
Az almakrémböl kevesebb, a tojáslikörösböl kicsit több maradt ki, én nem akartam túl vastag krémeket rakni.
Ha egyszerübben készítjük, pl. normál méretü piskóta karikából, azt vágjuk egyszerüen 3-ba, és így rétegezzük.Lap-alma-lap-tojaslikörös krém-lap.
A tetejére tegyünk csokimázat ( sima étcsoki bevonót), mert az étcsoki íze nagyon jól passzol hozzá.
Hagyjuk jól lehülni hogy az ízek jól összeérjenek, de ne túl hidegen fogyasszuk.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...