Monday 27 October 2014

Álruhás muffinok áfonyás cukorkabátban


Egy újabb muffinrecept, bár a szokásos kakaós, pihe-puha, egyszerü, villámgyors muffinreceptem még nem nagyon tudtam felülmúlni (eredeti recept itt ), tettem még egy próbát: 
igazából kis különbség az enyémhez képest, hogy több az olaj ( majdnem 50 %-kal ), és picit több a liszt. Ez most vaniliás, úgyhogy a kakaót nem felejtettem ki... 


És a kunszt most jön. beleszerettem ebbe a cuki kis fánk sütö-tepsibe, amiben igazábol persze nem fánkot sütünk. De nagyon mutatós kis sütik kerülnek ki belöle, különösen, ha színes cukormázzal bolondítjuk meg a tetejét. És mindenki megelégedésére csupán (ezt éppen itt) feketeszeder-pürével színeztem. A sárga verziót most nem prezentálom, mert a nagy kapkodásban azt hittem , úgyis tudok cukormázat csinálni, és a második-sárga adagot csak úgy összedobtam... szóval maradjunk a receptnél. Bár kissé vaj ízünek találtam, de a szépség oltárán áldozva ez még szerintem belefér...söt, lehet hogy valaki pont ezért szereti, nem?

A normál adag muffin recepthez a hozzávalók: 

125 ml tej + 1 tk citromlé VAGY 125 ml joghurt
125 ml olaj
2 tojás
  - ezeket a nedves anyagokat osszekevered , majd a szintén jól elkevert szárazanyagokhoz öntöd

190 g liszt
150 g liszt
5 g sütöpor
1 vaniliás cukor
1/2 tk só

az egészet elkevered, és a muffinformákba öntöd, vagy esetemben a vajazott-lisztezett fánk mélyedésekbe kanalazod, kb 2/3-ig megtöltve a formát. Többet ne tegyetek bele! Sajnos egy tepsiben csak 6 db-ot tudunk egyszerre sütni, a maradékot igazi muffintepsibe/mini-muffintepsibe tesszük..
190 fokon sütöttem a fánkokat kb 6-8 percig. 



Ha kihült, jöhet a máz:

150 ml porcukor
1,5 ek olvasztott vaj
vanilia / vagy éppen citromlé
1 csipet só
2-3 ek tej ( illetve a szederpürét mint folyadék veszem számításba, tehát a tej majdnem ki is marad)
kedv szerint ételfesték, vagy valamilyen gyümölcs-redukció (mert így kell ám mondani )

Mindezeket a 2 ek folyadékkal egy lábaskában összekeverjük, felforraljuk, ha túl sürü még pici folyadékkal hígítjuk.
Megmártjuk benne a fánkokat, lehetöleg anélkül, hogy az ujjhegyünket teljesen leégetnénk a forró mázzal, és még melegében extra cukordísszel, egyebekkel is megszórhatjuk. Ha hülni és sürüsödni talál a máz, mikróban óvatosan újra forrósítjuk...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...