Wednesday 30 November 2011

Püspökkenyér

Ismét születésnapra kellett egy tortát készítenem. De valami olyat kellett kitalálnom, ami kedden elkészül ám csak vasárnap kerül átadásra. Eszembe jutott ez a régi recept- ami már 30 éve biztosan a családi recepttárban van. Még emlékszem, amikor Budapesten voltunk vendégségben apukám régi-régi barátjánál. Az ö felesége kínált meg minket ezzel a süteménnyel, és mi rögtön el is kértük a receptjét.

Ezt a mennyiséget  megdupláztam, és 2x4 tojásból 2 db 20 cm-es tortát sütöttem. Nem vágtam lapokra, csak a két karika közé jó vastagon szilvalekvárt kentem.Kívül különösen egyenletesen és szépen simára sült, de a biztonság kedvéért vajkrémmel bekentem.  (porcukor vaj 1:1 keveréke) Erre került a fondant borítás.

4 tojásfehérje
120 g porcukor
80 g + 1 ek  rétesliszt 
30 g olvasztott vaj
1 vaniliás cukor
összesen  240 g : darabolt dió, mandula, mogyoró, csoki cseppek (apróra vágott csoki), aszalt szilva, mazsola, meggy

A tojásfehérjéket a csipet sóval, porcukorral habbá verjük. Belekeverjük a réteslisztet, vaniliás cukrot és kis adagonként az olvasztott ( de nem forró!) vajat. Beleforgatjuk az elözöleg 1 ek. liszttel elkevert összedarabolt cskoit, gyümölcsöt, diót, mogyorót stb. 
Sötöpapírral bélelt 20 cm-es kerek tortaformában sütöttem 160 fokra elömelegített sütöben, 60 percig.
Eredetileg persze hosszúkás, téglalap alakú formában sütjük, és 4-5 mm vastagra szeleteljük. Itt nagy segítség az elektromos szeletelögép, mert garantáltan morzsamentesen tudjuk vele gyönyörüen öszevagni a süteményt! Akár 2 héttel karácsony elött már elkészíthetjük.














Felirat hozzáadása

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...